peringatan

Kandungan Blog ini lebih kepada sejarah perjuangan orang Melayu dan isu-isu semasa........segala pandangan warisan ksl adalah pandangan peribadi sahaja......







Wednesday, July 14, 2010

Siapakah Malcom Hoenlien

Antara orang pertama yang Anwar mengadap jumpa di New York pada Jun 21hb 3:00 pm adalah Malcolm Hoenlein.

Siapakah Malcolm Hoenlein? Warisan ksl memetik dan mengolah satu kompilasi yang telah dibuat oleh blog Emang Da Galileo mengenai Hoenlein.

Peranan dan tugas Hoenlein di Amerika adalah berikut:
1. Timbalan Ketua Eksekutif Persidangan Presiden Pertubuhan Utama Yahudi-Amerika.
2. Pengarah Eksekutif The Greater New York Persidangan Soviet Yahudi dan Dewan Hubungan Komuniti Yahudi di New York.
3. Pengkoordinator peranan Yahudi Zionis di Amerika
4. Pakar Timur Tengah di Foreign Policy Research Institute (FPRI)
5. Pengatur Nasional Rally besar bagi Israel di Washington.
6. Ketua Suara Amerika di Israel
7. Pengerusi bersama Sharing for Life untuk orang Yahudi di New York
8. Naib Pengerusi Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Persidangan Presiden Pertubuhan Utama Yahudi-Amerika.
9. Bertanggungjawab mengkoordinasi badan-badan NGO Yahudi sejak tahun 1968.
10. Pakar strategi Timur tengah. Antara peranannya, berjaya menjadikan Turki, Bahrain, Mesir, Jordan, Rusia, dan Uzbekistan sebagai rakan Israel.

Conference of Presidents of Major American Jewish Organizations yang diselia dan dipegang oleh Hoenlein dianggotai oleh badan-badan Yahudi seperti berikut:
1. American Jewish Committee
2. American Jewish Congress
3. Religious Zionists of America
4. Zionist Organization of America
5. B'nai B'rith International
6. Bnai Zion
Binai B'rith International adalah persatuan Yahudi sedunia yang bersuara dan menentang label Anti-Semetik. Pertemuan dengan Malcolm Hoenlien, mentor Binai B'rith International mempunyai kaitan kuat dengan kecaman Anwar terhadap APCO Worldwide dan Zionisme.

Secara kesimpulan, Hoenlien adalah power broker dan perangka pergerakan Yahudi Zionis utama di Amerika Syarikat dan seluruh dunia amnya.

Hoenlein menuntut BA dari Temple University dan Ph.D dari University of Pennsylvania. Temple University merupakan University yang pernah menimbulkan dan mencanangkan idea Pluralisme.

Falsafah ini adalah alat untuk menghancurkan agama Islam dan Kristian. Ia mengatakan semua agama adalah sama dan demikian satu-satu ugama tidak boleh mengata agama lain salah ataupun benar, semuanya sama kerana semuanya dari Tuhan.

Inilah jarum halus falsafah Pluralisme yang terkandung di dalam penyebaran kempen demokrasi antarabangsa ala-Amerika ke seluruh dunia. Pluralisme berkait rapat dengan Demokrasi yang diwar-warkan Amerika dalam agenda globalisasi mereka.

Itu yang semasa "Apology Tour", Anwar berforum di Woodrow Wilson Centre di Pennsylvania, Washington dalam tajuk "Islam & Democracy In South East Asia" sebagai salah satu cara mengembalikan peranannya sebagai Tool CIA.
Persoalanya kini adalah :
1. Kenapa Anwar boleh bermesyuarat dengan tokoh Yahudi yang paling penting iaitu Malcolm Hoenlein ini?
2. Apakah topik perbincangan mereka? Apakah tentang Islam?
3. Kenapa Anwar sanggup berlutut meminta maaf kepada mereka?
4. Kenapa Anwar sanggup berlutut dan menemui tokoh Yahudi yang paling kental menentang polisi kerajaan Iran terhadap bumi Israel?
5. Kenapa jadual pertama Anwar adalah bertemu dengan Malcoim Hoenlien?
6. Malcolm Hoenlein adalah orang yang paling benci dengan President Iran Mahmoud Ahmadinejad kerana tindakannya yang selalu mempromosikan anti-Semitik. Apakah ini bukan proses meminta maaf dan meminta peluang sekali lagi daripada Malcolm Hoenlein? Bukankah Anwar ada mengaitkan nama Ahmadinejd dalam proses memohon maaf ini?
7. Apakah dengan adanya Anwar ini, Malaysia akan jadi seperti Turki, Bahrain, Mesir, Jordan, Rusia, dan Uzbekistan sebagai rakan kepada Israel?
8. Inikah yang dikatakan oleh Anwar untuk membela Islam? Apa tenaga dan pengaruh mahupun suara Anwar yang boleh dan mampu menggugat pemikiran Malcolm Hoenlein ini? Pemikiran yang telah menjadikan negara arab membisu dalam peningkatan senjata dan jihad Islam?
9. Anwar sekali lagi mengakui bahawa beliau pergi untuk membela rakyat Palestine. Bela rakyat Palestine? Malcolm Heinlein adalah tokoh yang paling kuat menentang perjuangan Palestin. Tokoh inilah yang paling kuat menyokong tertubuhnya negara Israel dan pembentukan Israel raya suatu masa nanti!
10. Bukankah ayat Al-Quran terang-terang menyatakan bahawa agenda Yahudi adalah selama-lamanya akan merosakkan Islam. Jadi, Kenapa bermesyuarat dengan tokoh penting ini?
Yang ini Anwar kena jawab....

2 comments:

Anonymous said...

anwar dah jawab... "mereka tuduh saya anti-semetik, anti yahudi.." hehehe... tak mau digelar anti yahudi/zionis cam ahmedinejad rupanya... so, sudah terang lagi bersuluh.

warisan ksl said...

dah slogan:sama rata dan sama rasa depan dan belakng..faham-faham aje la..depan orang islam kata benci yahudi di belakang kata ridu kat yahudi...sesumpah negara biasalah...