peringatan

Kandungan Blog ini lebih kepada sejarah perjuangan orang Melayu dan isu-isu semasa........segala pandangan warisan ksl adalah pandangan peribadi sahaja......







Saturday, December 12, 2009

Tercapaikah matlamat Pembaharuan yang hendak dibuat oleh Dato Seri Najib Tun Razak

Baru-baru ni Warisan ksl sempat minum petang bersama-sama dengan puak-puak UMNO salah satu Bahagian di dalam Selangor.Warisan ksl tak mahu bercerita bahagian UMNO yang mana satu.Di kalangan mereka ada yang menjawat jawatan exco pemuda bahagian dan ada yang menjadi ketua pemuda UMNO di cawangan.Macam-macam topik yang kami bincangkan pada masa tersebut.Dari topik UMNO Hinggalah ke topik Pembangkang.Memang menarik pada mulanya topik yang dibincangkan.

Sehinggalah satu tahap warisan ksl melihat rupa sebenar  mereka.Rupa-rupanya mereka ni hanya bercakap berdegar-degar tapi dari segi pelaksanaan hancur.Perbuatan mereka langsung tidak mencerminkan apa yang Presiden Parti mahu buat.Ada ke patut mereka ini menjawat jawatan yang tinggi dibahagian dan cawangan tapi bab bila mereka mendengar orang mengutuk kerajaan dan pemimpin UMNO ; mereka tak mahu membalas kembali dengan memberi tahu kebenaran sebenar.Alasan tak berani.Takut kena kutuk.Beginikah sikap mereka?Dimanakah semangat mereka?Bayangkan kononnya ahli UMNO ; ada jawatan pula ; tapi apabila ditanya sejarah penubuhan UMNO,tarikh ditubuhkan,nombor pendaftaran UMNO,tempat ditubuhkan dan sebagainya mereka tidak tahu.Kalau beginilah sikap mereka;buta sejarah bagaimana UMNO hendak bangkit...... 

Selain dari itu,yang warisan ksl dengar mereka dok bersembang mengenai pemilihan akan datang siapa calon pengganti dan dah tu pula siap mereka dah mula menyusun strategi mengumpulkan kumpulan untuk bertanding pada pemilihan pemuda UMNO akan datang.Yang kelakarnya yang warisan ksl dok dengar mereka dah mula mengutuk kumpulan lain dan macam-macam lagi.
Selain dari itu juga mereka juga membincangkan projek-projek yang boleh dimohon menggunakan cable-cable tertentu.Yang kelakarnya diorang ni bukannya ada syarikat hanya cuma nak percen kalau membantu sipolan bin sipolan dapat projek.Warisan ksl diam aje dan mengapi-ngapikan mereka kerana nak tengok teletah dan sikap mereka.
Kesimpulannya warisan ksl sedih kerana masih ada ahli dan pemimpin akar umbi yang masih tidak sedar dan masih dibuai mimpi indah.Ini baru di satu bahagian kalau semua bahagian di Malaysia macam ini.Macam mana?Jikalau Majoriti Ahli Umno bersikap sedemikian dan hanya segelintir yang hanya faham akan apa yang Dato Seri Najib Tun Razak hendak laksanakan.Rasa-rasnya tak tercapai matlamat pembaharuan yang hendakdibuat oleh Presiden Parti.Tidak guna ahli bercakaran sesama sendiri untuk berebut jawatan jika Pilihan Raya Umum ke 13 kelak BN kalah kelak.
Bagi pendapat warisan ksl ahli UMNO PERLU:
  1. FAHAM MENGENAI SEJARAH ORANG MELAYU DAN SEJARAH PENUBUHAN PARTI UMNO
  2. KENA BUANG SIKAP BUDAYA MEMINTA HABUAN.KENA BUANG SIKAP ISTILAH "ADA GARAM",PERKATAAN "MASYUK.." 
  3. BERANI MENYUARAKAN YANG HAK SELARAS DENGAN DASAR UMNO ITU SENDIRI
  4. MENJADI DUTA ATAU PENYAMBUNG MENYAMPAIKAN DASAR-DASAR KERAJAAN  DENGAN MENYAMPAIKANNYA KEPADA ORANG RAMAI.AHLI UMNO KENA MEMBANTU PEMIMPIN DENGAN MENJADI JURUCAKAP TIDAK KIRA DIMANA SAHAJA KEDAI KOPI,TEPI JALAN DAN DIMANA-MANA SAHAJA YANG RASA BERSESUAIAN.JANGAN MELETAKKAN SEMUA TUGAS INI DIBAHU PEMIMPIN.
  5. KENA TAHU MAKSUD PARTI YANG MEMERINTAH DENGAN KERAJAAN YANG MEMERINTAH
  6. FAHAM KONSEP GAGASAN 1MALAYSIA YANG DIBAWA OLEH DATO SERI NAJIB TUN RAZAK
  7. BUANG SIKAP BUDAYA POTONG MEMOTONG DAN BUDAYA JATUH MENJATUHKAN ORANG. SIAPA YANG KAYA DAN BANYAK DUIT DIA BOLEH JADI PEMIMPIN DI BAHAGIAN ATAU PERINGKAT LEBIH TINGGI
  8. KENA BUANG SIKAP SUKA DENGAR KHABAR ANGIN DAN MEMPERCAYAI PERSEPSI DARI FAKTA YANG SAHIH
  9. KENA SETIA DENGAN PARTI TIDAK KIRA SIAPA YANG MEMIMPIN....
Jadi kepada semua ahli UMNO semua peringkat bak kata Nabil "Lu fikir la sendiri......."

No comments: